Tuesday, September 10, 2019

《bukan Cinta Aku》 Slot Akasia 2019

《bukan Cinta Aku》
Datin Raihan dan Khaleeda merupakan BFF, sejak mereka classmates dari zaman persekolahan. Tapi saya google search, 🤔🤔umur mereka ialah 50 dan 42? Bagaimana mereka boleh menjadi classmate dengan perbezaan umur 8 tahun?🤔🤔 Adakah salah satu mereka salah masuk kelas sebelah?🤔🤔 Kedua-dua BFF 好命人 rezeki bagus, hidup dalam keluarga sangat kaya, kereta besar, dengan harta💵💵💵 berbillion-billion ringgit dan ada title Datuk dan sebagainya.
👩‍👩‍👧‍👦👩‍👩‍👧‍👦Raihan dikurniai dua anak – Riana dan Remy. Sementara Khaleeda ada seorang anak bernama Isma. Tetapi saya google search umur mereka, Khaleeda melahirkan Isma pada umur 15?🤔🤔 Kalau begitu persiapan menghadapi peperiksaan PMR mestilah terjejas🤔🤔. Isma ada girlfriend yang bercadang untuk berkahwin, tapi sikit-sikit marah kerana sikit-sikit cemburu. 小气鬼, 小姐脾气😠😠
Raihan dan Khaleeda ingin menjodohkan Riana dengan Isma.🤦🏻‍♂🤦🏻‍♂💑 Raihan ikhlas dengan cadangan, tetapi Khaleeda berpura-pura, dia ada agenda kerana dia mau anaknya Isma mewarisi harta💵💵💵 dari keluarga BFFnya satu hari.
🇨🇮🇨🇮🇨🇮
Cerita bermula di Italy (kenapa selalu pilih negara orang putih sahaja?). Riana putus cinta kerana hilang jewelry. Arjuna, seorang rakyat Indonesia, belajar di Italy tiba-tiba menjadi driver di keluarga Riana untuk mencari duit kerana ibunya di Indonesia sakit. Lama-kelamaan, 日久生情Arjuna jatuh cinta dgn Riana tapi tanpa💕💕💕 pengetahuan ibu bapa Riana. Satu hari, bapa Riana cakap bisnes di KL ada masalah dan satu keluarga perlu meninggalkan Italy dan balik ke Malaysia.🇲🇾🇲🇾🇲🇾 Riana x sanggup berpisah dengan Arjuna, maka minta bapa bawa Arjuna balik ke KL sekali untuk menjadi driver.
Balik di KL, Arjuna dan Riana teruskan hubungan sulit mereka.💕💕💕 Arjuna berpura-pura menjadi driver, sebenarnya pergi dating. Tapi adik Riana ternampak, satu hari, Remy dan ibu bapa tangkap Arjuna-Riana dating. Oleh sebab status keluarga Riana terlalu tinggi berbanding Arjuna不门当户对, maka bapa Riana tikam duit (gaji satu bulan) ke lantai, dan halau Arjuna dari keluarga 感觉忘恩负义. Tetapi saya masih fikir, bagaimanakan pelajaran Arjuna?
Arjuna rasa x mau menghancurkan masa depan Riana, maka x jawab telefon Riana, dan hilangkan diri begitu saja. Riana susah hati. 心如刀割。💔💔💔💔
Pada masa yang sama, Isma dipaksa oleh ibu untuk berkahwin dengan Riana. Riana berpura-pura keluar dengan Isma, sebenarnya Riana pergi mencari Arjuna, termasuk KL tower. Isma mula-mula x suka Riana, tapi lama-kelamaan rasa tertarik kepada Riana.💕💕💕 Gf Isma nampak mereka berdua keluar, maka rasa cemburu dan gaduh sehingga mau break-up.💔💔
Satu hari di restoren 🍽🍽🍽🍽Isma makan dengan Riana, mereka ternampak Arjuna menjadi waiter!!! 终于找到了 Tetapi apa yang akan berlaku seterusnya? Adakah Riana akan tunduk kepada desakan ibu untuk kahwin Isma yang kaya? Atau akan kembali ke pangkuan Arjuna yang miskin?
Nota Penting : anda akan melihat iklan Puncak Harumnita. Penonton boleh karaoke🎼🎼🎤🎤🎤 dan menari💃🏼💃🏼💃🏼💃🏼 mengikut ibu Izman (dari 30 Pesanan Suara) dalam iklan ini. Selepas makan product ini, pemakan dipercayai akan berputar dua kali dengan mendadak, clock-wise.🔄🔄
Unsur-unsur drama melayu checklist :
Watak wanita berambut panjang
Ada keluarga datuk/tan sri kaya-raya
Ada orang cemburu, marah dan gaduh tak berhenti-henti
Ibu bapa x suka calon menantu
Watak laki pakai kereta besar (bila baru ada yg pakai Myvi?)
Cerita rampas suami orang
Ada watak wanita berasal dari kampung
Watak wanita ada bff yg bergelaran "beb"
Overall, i like this drama because not 啰嗦。
By the way, adakah saya seorang cina di dunia yg tonton drama melayu, full episode series, dgn follow instagram pelakon, kemudian tulis review?





No comments:

Post a Comment