Thursday, November 7, 2019

《A Big Mistake 情陷迷途》 TV2 Drama Series Malaysia

TV2 

Ini sebuah production yang melibatkan kerjasama Malaysia dan Cambodia.

Lim Fan (Abang) dan Lim Zheng (Adik), adik-beradik, mengusahakan syarikat ais-krim yang logonya ada panda dan background kuning. Cerita ini ada dua timeline, iaitu zaman sekarang dan zaman 20 tahun yang lepas.

Pada zaman 20 tahun lepas, Lim Fan (adik) suka seorang perempuan penyanyi nightclub bernama Mary. Mary sebenarnya sudah cerai dengan kaki judi Bernard dan ada anak bernama James. Lim Fan akhirnya berkahwin dengan Mary dan melahirkan Celine. Tapi x lama lagi, Lim Fan terlibat dalam accident dan menjadi OKU. Dia selalu marah, dan akhirnya sakit jantung mati.

Waktu itu, Mary sengaja x mau memberi ubat sakit jantung kepada Lim Fan. Ini menjadi rahsia yang hanya diketahui Mary dan bekas suaminya Bernard. Pada masa itu, Lim Zheng (Abang) percaya kepada orang yang salah, dan menyebabkan orang keracunan makanan kerana makan aiskrim mereka. Syarikat mereka dalam krisis. Lim Zeng (abang) ada anak bernaka Derick dan Liz.

Pada zaman sekarang, Liz menjadi CEO kilang aiskrim. Tapi Liz ada video seks dengan pelakon Cambodia. Liz didesak melucutkan jawatan, dan Mary ambil jawatan CEO. Liz sangat cinta pelakon Cambodia itu, tapi banyak juga wanita lain cinta pelakon Cambodia popular.

Pada satu hari, pelakon Cambodia itu dibunuh oleh seorang peminat yang gila. James selalu di dalam diam membantu Liz, termasuk membeli semua DVD video seks Liz.

Celine dan kawan baiknya Amanda suka bernyanyi. Mereka dua suka dengan seorang ahli music bernama Bryan. Tapi ibu Celine (iaitu Mary) sangat bantah Celine menjadi penyanyi, dan beberapa kali sabotage Celine dalam pertandingan menyanyi. Mary pernah mengurung Celine dalam bilik, dan akhirnya Celine sakit jiwa.

Bernard selalu minta duit dari bekas isterinya Mary. Kerana Bernard tahu rahsia. Tapi Bernard selalu dipukul samseng kerana hutang duit.

Pelakon : Emily Chen, Annabelle Kong, Elvis Chin, Angeline Tan, Rabbit Chen













No comments:

Post a Comment