Saturday, February 15, 2020

《🏮🧧 Unforgettable Gong Xi 忆起新年 🏮🧧》Telemovie TV2 Malaysia

🏮🧧 Unforgettable Gong Xi 忆起新年 🏮🧧
Ah Hock sangat membenci perayaan sambutan Tahun Baru Cina🏮🧧. Dia memarahi pekerja syarikatnya yang membuat hiasan CNY di pejabat🧧🏮. Dia juga memarahi 🤬isteri dan cucunya kerana berpakaian baju berwarna merah. Untuk mengelak CNY, Ah Hock ingin pergi ke Afghanistan kerana di sana tiada sambutan CNY. Namun malangnya, keinginan tak terjadi kerana penerbangan🛬 ke Afghanistan fully booked. Pada tahun sebelumnya, Ah Hock pergi ke Afrika🛬, Mesir🛬 waktu cny.
Tahun ini, Ah Hock merantau sendiri dalam Malaysia ke kampung. Beberapa kali dia ternampak tiba-tiba ada kabus💨 dan seorang orang tua👨🏼‍🦳 berbaju putih muncul, seperti orang KFC. Setiap kali, orang tua itu tiba-tiba hilang.
Sewaktu Hock check-in hotel, dia terserempak Jung, juniornya di sekolah. Jung yang berkahwin dengan Melayu, ajak Hock ke kampung untuk sambut CNY bersama-sama.
Orang KFC itu sebenarnya wizard,🧙🏻‍♂️ wizard yang ada power seperti magic pensieve Dumbledore. Orang KFC membawa Hock travel back-in-time untuk melihat apa yang berlaku waktu Hock seorang kanak-kanak.
Rupa-rupanya waktu budak, bapa Hock ada girlfriend baru dan meninggalkan ibu dan Hock.
Hock hidup kemiskinan, maka kerja di kedai kopi part time. Hock kumpul duit untuk membeli Cheongsam untuk ibunya untuk CNY.
Apa akan terjadi pada masa silam yang menghantui Hock sehingga ada phobia CNY?
Wizard itu pun dapat pergi ke masa depan (future) untuk melihat keadaan waktu dia uzur... Apa mereka nampak?
Saksikan di tv2📺📺 sekarang...

No comments:

Post a Comment